خدمات پرینتر سه بعدی

یکی از روش‌های ساخت سریع قطعات استفاده از فنّاوری ساخت افزوده یا همان پرینت سه‌بعدی است. در این روش قطعات با استفاده از قرارگرفته لایه‌لایه مواد روس هم تشکیل می‌شوند.

روش‌های مختلفی برای تشکیل حجم وجود دارد که فنّاوری‌ای مختلف ساخت افزوده را تشکیل می‌دهد. یکی از این روش‌ها لایه گذاری ذوب سطحی یا همان FDM است.

در این فن‌آوری ماده اولیه ذوب می‌شود و لایه‌لایه حجم را می‌سازد. دقت قابل‌قبول، قیمت تمام‌شده کم، سرعت‌بالا، ساخت قطعات پیچیده و دورریز کم از مزایای این روش است.

چرا شرکت وفاتوس؟

شرکت دانش‌بنیان وفاتوس با بیش از 5 سال سابقه در خدمات پرینت سه‌بعدی بزرگ‌ترین مزرعه پرینتر سه‌بعدی در شرق کشور را با بیش از 30 دستگاه آماده‌به‌کار دارا است.

قیمت مناسب، سرعت‌بالا در خدمات، قیمت دهی شفاف و سریع، استفاده از بازه گسترده از مواد و رنگ‌های مختلف از مهم‌ترین ویژگی‌های این مرکز است.

همچنین این مجموعه قادر به ساخت قطعات به‌صورت یکپارچه در ابعاد یک مترمکعب را داراست.

سرعت خدمات پرینت سه‌بعدی

در مجموعه وفاتوس به دلیل وجود تعداد بالای دستگاه پرینتر سه‌بعدی این امکان وجود دارد که مجموعه قطعات به‌صورت موازی ساخته شود از همین رو سرعت خدمات سرعت بالاتری خواهد داشت.

همچنین تعدد پرینترهای سه‌بعدی منجر به آن شده است که برای شروع فرآیند ساخت در این مرکز صف وجود نداشته باشد برای همین کار شما پس از تأییدتان شروع خواهد شد

حداکثر ابعاد قابل پرینت در وفاتوس

اگرچه توصیه می‌شود که برای ساخت قطعات بزرگ این قطعات به‌صورت قطعه‌قطعه ساخته شوند اما در صورت نیاز به ساخت یک‌تکه حداکثر ابعاد قابل ساخت در حال حاضر یک مترمکعب است.

 البته ساخت به‌صورت چندتکه برای ابعاد بزرگ‌تر قابل انجام خواهد بود.

 

هزینه خدمات پرینت سه‌بعدی

هزینه خدمات پرینت سه‌بعدی به عوامل مختلفی ازجمله جنس مواد اولیه، دقت ساخت، ابعاد، زمان ساخت و … بستگی دارد.

در وفاتوس هزینه خدمات به‌صورت ساعتی از حدود 15 هزار تومان تا 25 هزار تومان خواهد بود. در پیش‌فاکتور ارائه‌شده قیمت هر کیفیت به‌صورت شفاف قابل‌مشاهده خواهد بود.

 

مراحل خدمات پرینت سه‌بعدی در وفاتوس :

  • ارسال فایل سه‌بعدی (ترجیحاً فرمت STL)
  • صدور پیش‌فاکتور شامل قیمت نهایی ساخت با هر کیفیت
  • انتخاب کیفیت موردنظر توسط کارفرما
  • ساخت به‌وسیله پرینت سه‌بعدی
  • پردازش قطعه نهایی
  • تحویل قطعه به کارفرمای محترم